Wybierz temat
Przydatne łącza
|
|
System opinii
Każdy użytkownik serwisu eBay ma swoją kartę opinii, którą możesz otworzyć, klikając liczbę w nawiasie obok nazwy użytkownika. Na karcie opinii zobaczysz oceny i komentarze wystawione przez sprzedających i kupujących, z którymi użytkownik prowadził transakcje.
System opinii działa w poniższy sposób:
- ocena pozytywna podnosi wynik opinii o jeden punkt
- ocena neutralna nie ma wpływu na wynik opinii
- ocena negatywna obniża wynik opinii o jeden punkt
Jako kupujący możesz otrzymać ocenę pozytywną i komentarz.
Jako sprzedający możesz otrzymać ocenę pozytywną, negatywną lub neutralną i komentarz.
Opinie wystawione za kolejne transakcje z tym samym użytkownikiem są za każdym razem wliczane do wyniku opinii, o ile transakcje te są zawierane w osobnych tygodniach. Serwis eBay definiuje tydzień jako czas od poniedziałku do niedzieli według czasu PST.
Najważniejsze zasady
- Zawsze wystawiaj opinie po zakończeniu transakcji. Podczas wystawiania opinii traktuj innych użytkowników sprawiedliwie, tak jak sam chciałbyś być traktowany.
- Wystawiona raz opinia jest trwałym elementem systemu. Po wystawieniu opinii nie możesz już zmienić swojej oceny ani treści komentarza.
- Wystawione opinie mogą zostać usunięte tylko w nielicznych, wyjątkowych sytuacjach.
Jak działa system opinii
- Użytkownicy, którzy przeprowadzili ze sobą transakcje, wystawiają sobie opinie, które obejmują ocenę (pozytywną, neutralną, negatywną) oraz krótki komentarz.
- Skorzystaj z samouczka na temat systemu opinii, aby lepiej zrozumieć zasady jego działania.
- Zanim złożysz ofertę w licytacji lub kupisz jakikolwiek przedmiot z ceną Kup teraz, zawsze sprawdzaj kartę opinii sprzedającego.
- Swoją kartę opinii możesz ustawić jako publiczną albo prywatną. Jeśli wybierzesz kartę prywatną, komentarze, które otrzymałeś od innych użytkowników będą niewidoczne, co może zniechęcić potencjalnych kupujących i sprzedających.
Jak uniknąć problemów związanych z opiniami
- Zawsze próbuj rozwiązać wszelkie problemy i niejasności poprzez komunikację z drugą stroną transakcji. Jeśli jest to konieczne, możesz poprosić o informacje kontaktowe partnera.
- Dokładnie przemyśl to, co chcesz napisać w komentarzu do opinii, ponieważ usunięcie opinii jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Jak rozwiązywać problemy związane z opiniami
|