Artykuł na 3 min

Otrzymywanie płatności za sprzedane przedmioty

Otrzymywanie płatności za przedmioty sprzedane na eBay jest łatwe. Kupujący mogą wybierać spośród wielu form płatności, a Ty otrzymasz wypłaty bezpośrednio na konto bankowe. Wszystkie wypłaty możesz śledzić w zakładce Płatności - otwiera się w nowym oknie lub w nowej zakładce w Panelu Sprzedawcy lub w sekcji Płatności - otwiera się w nowym oknie lub w nowej zakładce na stronie Mój eBay.

Otrzymywanie płatności

Jako sprzedawca na eBay będziesz otrzymywać wypłaty na powiązane konto bankowe.

Po potwierdzeniu zamówienia kupującego możesz wysłać przedmiot. Opłaty za sprzedaż i inne koszty są pobierane automatycznie, a Twoje wpływy ze sprzedaży będą widoczne jako Przetwarzanie środków.

Zwykle wpływy ze sprzedaży pojawiają się jako Dostępne do wypłaty po 2 dniach od potwierdzenia płatności kupującego, chyba że transakcja została wstrzymana. W takim przypadku może to potrwać dłużej.

Jeśli Twoje wypłaty są zaplanowane codziennie, zainicjowanie wypłaty zwykle zajmuje 2 dni od potwierdzenia płatności kupującego. Jeśli Twoje wypłaty są zaplanowane co tydzień, wypłaty środków ze sprzedaży od poniedziałku do niedzieli w poprzednim tygodniu inicjujemy we wtorek. Jeśli Twoje wypłaty są zaplanowane co dwa tygodnie, zainicjujemy wypłaty co drugi wtorek. Jeśli są zaplanowane co miesiąc, zainicjujemy je w pierwszy wtorek każdego miesiąca. Twoje wypłaty będą widoczne jako Środki wysłane. Na ogół te środki zostają zaksięgowane na Twoim koncie bankowym i są dostępne po upływie kolejnych 1 - 2 dni roboczych.

  • To okres zbliżony do czasu potrzebnego operatorowi karty kredytowej do przetworzenia comiesięcznej płatności i zależny od procedur stosowanych przez Twoją instytucję finansową
  • Po zainicjowaniu wypłaty nie mamy już dostępu do środków

Wypłaty na żądanie

Jeśli Twoje wypłaty są zaplanowane co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc, możesz w dowolnym momencie poprosić o wypłacenie dostępnych środków na powiązane konto bankowe. Jeśli Twoje wypłaty są zaplanowane codziennie, nie możesz poprosić o wypłacenie środków na żądanie, ponieważ używasz już naszej najszybszej opcji.

Aby poprosić o wypłacenie dostępnych środków, skorzystaj z opcji Wypłaćzakładce Płatności - otwiera się w nowym oknie lub w nowej zakładce. Możesz poprosić o wypłacenie wszystkich dostępnych środków lub wybrać kwotę. Nie można wypłacić środków przetwarzanych ani wstrzymanych. Bank zazwyczaj udostępnia środki w ciągu 1 - 2 dni roboczych.

Wskazówka
Status swoich środków możesz sprawdzić w Panelu Sprzedawcy - otwiera się w nowym oknie lub w nowej zakładce. Więcej informacji o statusach transakcji znajdziesz w naszym artykule o korzystaniu z zakładki Płatności w Panelu Sprzedawcy.

W jaki sposób dni wolne od pracy wpływają na wypłaty

Niektóre dni wolne od pracy mogą opóźnić Twoje wypłaty. Jeśli wypłata została zaplanowana codziennie, dzień wolny od pracy może opóźnić wypłatę o maksymalnie 1 dzień. Na przykład jeśli zamówienie kupującego zostało potwierdzone w niedzielę, a dzień wolny od pracy wypada w poniedziałek, wypłata zostanie zainicjowana w środę (3 dni później).

Jeśli wypłata została zaplanowana co tydzień, dzień wolny od pracy może opóźnić wypłatę o maksymalnie 8 dni. Jeśli Twoje wypłaty są zaplanowane co dwa tygodnie, dni wolne od pracy mogą opóźnić ich realizację o maksymalnie 10 dni. Jeśli Twoje wypłaty są zaplanowane co miesiąc, dni wolne od pracy mogą opóźnić ich realizację o maksymalnie 20 dni. Na przykład jeśli zamówienie kupującego zostało potwierdzone w piątek, a dzień wolny od pracy wypada w poniedziałek, wypłata zostanie zainicjowana we wtorek w kolejnym tygodniu (8 dni później).

Wskazówka
Aby otrzymać środki, należy dodać określone konto bankowe. Nie możesz używać konta PayPal jako formy wypłaty.

Jak zmienić harmonogram wypłat

Domyślnie wypłaty są wysyłane codziennie, ale możesz zmienić harmonogram na wypłaty co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc.

  • Wypłaty codzienne są inicjowane od poniedziałku do niedzieli i obejmują wszelkie środki, które stały się Dostępne do wypłaty w ciągu poprzedzających 24 godzin
  • Wypłaty cotygodniowe są inicjowane we wtorki i obejmują wszelkie środki, które stały się Dostępne do wypłaty od poniedziałku do niedzieli w poprzednim tygodniu
  • Wypłaty ustawione co dwa tygodnie są inicjowane w co drugi wtorek i obejmują wszelkie środki z ostatnich dwóch tygodni, które stały się dostępne do wypłaty w poniedziałek
  • Wypłaty miesięczne są wysyłane w pierwszy wtorek każdego miesiąca i obejmują wszystkie środki z poprzedniego miesiąca, które stały się dostępne do wypłaty w poniedziałek

Jak zmienić harmonogram wypłat w Panelu Sprzedawcy:

  1. Przejdź do zakładki Płatności - otwiera się w nowym oknie lub w nowej zakładce w Panelu Sprzedawcy.
  2. Wybierz Ustawienia wypłat.
  3. Zmień częstotliwość wypłat z codziennych na wypłaty zaplanowane co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc, stosownie do potrzeb.

Harmonogram wypłat możesz też zmienić w sekcji Płatności - otwiera się w nowym oknie lub w nowej zakładce na stronie Mój eBay.

Wskazówka
Jeśli kupujący zapłaci w walucie innej niż Twoja waluta wypłat, płatność zostanie przeliczona na walutę wypłat. Zastosujemy kurs wymiany walut obowiązujący w chwili sprzedaży i możesz go zobaczyć w szczegółach zamówienia. Ten kurs wymiany będzie obowiązywać w razie zwrotu pieniędzy.

Śledzenie wypłat

Śledzenie wypłat jest łatwe. Wyślemy Ci wiadomość e-mail, aby poinformować Cię, że zainicjowaliśmy wypłatę. Ponadto każda wypłata ma własny unikatowy numer wypłaty - otwiera się w nowym oknie lub w nowej zakładce, który ułatwia śledzenie środków.

W przypadku każdej wypłaty podajemy także bankowy numer referencyjny, więc w razie potrzeby możesz śledzić swoje wypłaty w swoim banku. Bankowy numer referencyjny możesz znaleźć w szczegółach wypłaty w Panelu Sprzedawcy.

Statusy wypłat

Poszczególne statusy wypłaty to:

  • Utworzone: numer wypłaty został utworzony przez eBay i wypłata jest inicjowana, żeby rozpocząć proces płatności
  • W trakcie: wypłata została zainicjowana przez eBay i jest w trakcie wysyłania do Twojego banku
  • Środki wysłane: wypłata została zrealizowana. Wypłata została wysłana przez eBay. Zaksięgowanie środków przez bank na Twoim koncie bankowym może zająć od 1 do 2 dni roboczych
  • Zwrócone: wypłata została zainicjowana przez eBay, ale wystąpił problem związany z Twoim bankiem lub eBay
  • Zablokowane: Twoja forma wypłaty może być nieważna lub mogła zostać zablokowana przez eBay
  • Anulowane: wypłata nie powiodła się, a pieniądze dodaliśmy z powrotem do Twoich dostępnych środków

Co zrobić, jeśli wypłaty się nie powiodą

Jeśli status Twoich wypłat to Zwrócone lub Zablokowane, dane konta bankowego mogą być nieprawidłowe lub może być konieczne zweryfikowanie przez Ciebie dodatkowych informacji, zanim będziemy mogli wysyłać wypłaty na Twoje konto. Dowiedz się więcej, czytając nasz artykuł o rejestracji sprzedawcy.

To, jak szybko otrzymasz pieniądze po sprzedaży, zależy od tego, kiedy kupujący sfinalizuje zamówienie. Po zainicjowaniu wypłaty przez eBay zazwyczaj upływa od 1 do 2 dni roboczych, zanim środki zostaną zaksięgowane na Twoim koncie bankowym.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy