Omówienie na 3 min

Wystawianie opinii sprzedawcom

Wystawienie opinii to doskonały sposób, aby ocenić przebieg transakcji ze sprzedawcą. Twoja opinia jest ważna, ponieważ może pomóc innym kupującym zdecydować, czy chcą kupować od danego sprzedawcy.

Za każdym razem, gdy kupisz coś na eBay, możesz w ramach opinii wystawić pozytywną, neutralną lub negatywną ocenę dotyczącą transakcji. Możesz też dodać komentarz opisując swoje doświadczenia, dołączyć zdjęcia lub ocenić aspekty transakcji, w tym, czy przedmiot dotarł na czas, dokładność opisu przedmiotu, koszty wysyłki i komunikację ze sprzedawcą. Obok Twojej opinii wyświetlimy informację „Zakup potwierdzony”, aby inni kupujący wiedzieli, że Twoja opinia dotyczy zakupu dokonanego w serwisie eBay.

Wskazówka
Jeśli wystąpił problem z zamówieniem, zalecamy skontaktowanie się ze sprzedawcą, zanim wystawisz negatywną opinię. Pozytywne recenzje i opinie pomagają sprzedawcom rozwijać działalność, więc zazwyczaj chętnie współpracują, aby rozwiązać problem.

Wszystko, co musisz wiedzieć o wystawianiu opinii, w tym jak wyświetlić i zmienić swoją opinię, znajdziesz w naszych poradnikach poniżej.

Rozwiązywanie sporów dotyczących opinii

Jeśli sprzedawca uważa, że Twoja opinia nie jest sprawiedliwa, może poprosić Cię o jej poprawienie. Dowiedz się, jak odpowiedzieć, jeśli tak się stanie.

Wyświetlanie i zmiana opinii wystawionych sprzedawcom

Dowiedz się, jak wyświetlić wszystkie opinie wystawione sprzedawcom oraz jak je uzupełniać, wprowadzać w nich zmiany lub dodawać do nich komentarze.

Zasady dotyczące opinii

Sekcja opinii z założenia jest otwartym forum, ale obowiązują na nim określone wytyczne i zasady, dzięki którym dbamy o to, aby opinie były sprawiedliwe i konstruktywne.

Często zadawane pytania

Jak wystawić opinię?

Po dokonaniu zakupu wyślemy Ci wiadomość e-mail z przypomnieniem o wystawieniu opinii sprzedawcy.

Możesz także wystawić opinię w sekcji Historia zakupów ― otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie

Możesz wtedy:

  • Wybrać ogólną ocenę w ramach opinii — pozytywną, neutralną lub negatywną
  • Ocenić aspekty transakcji — w tym, czy przedmiot dotarł na czas, dokładność opisu przedmiotu, koszty wysyłki i komunikację ze sprzedawcą
  • Napisać komentarz o transakcji
  • Dodać do 5 zdjęć zakupionego przedmiotu

Wszystkie wystawione lub otrzymane opinie możesz też wyświetlić na Karcie opinii ― otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie. Tam możesz też monitorować opinie i odpowiadać na nie.

 
Kiedy mogę wystawić opinię?

Możesz wystawić opinię do 60 dni od daty otrzymania przedmiotu lub szacowanej daty dostawy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Jeśli szacowana data dostawy nie jest dostępna, masz 90 dni od daty dokonania zakupu, aby wystawić opinię sprzedawcy.

Aby móc wystawić opinię, musisz mieć konto przez co najmniej 5 dni.

 
Dlaczego mam wystawić opinię?

Wystawiając opinię, informujesz sprzedawcę i innych kupujących o swoich wrażeniach. Twoja opinia razem z opiniami innych użytkowników tworzą bazę wiedzy pomagającą w wyszukiwaniu najlepszych sprzedawców.

 
Jak sprawdzić wynik opinii o sprzedawcy?

Gdy spojrzysz na ofertę sprzedaży, pozytywny wynik opinii będzie widoczny jako wartość procentowa pod nazwą użytkownika. Jeśli sprzedawca ma na przykład wynik 99,5%, oznacza to, że 99,5% kupujących, którzy wystawili opinię, oceniło ogólnie pozytywnie swoje doświadczenia z tym sprzedawcą.

Dowiedz się więcej o ocenach sprzedawców.

 
Co się stanie, jeśli wystawię opinię negatywną?

Negatywna opinia staje się częścią informacji o sprzedawcy. Może zaszkodzić jego reputacji i działalności. Jeśli to możliwe, spróbuj rozwiązać ze sprzedawcą wszelkie problemy z transakcją, zanim wystawisz opinię negatywną.

Jeśli zdecydujesz się na wystawienie opinii negatywnej, upewnij się, że jest sprawiedliwa i rzeczowa oraz dotyczy transakcji.

Sprzedawcy często odpowiadają na negatywne opinie i mogą skontaktować się z Tobą, aby rozwiązać problem.

 
W jaki sposób obliczany jest wynik opinii?

Po każdej transakcji użytkownicy mogą wystawić pozytywną, negatywną lub neutralną ocenę, aby opisać swoje ogólne wrażenia.

Używamy tych ocen, aby określić wynik opinii. W większości przypadków, użytkownicy otrzymują:

  • +1 punkt za każdą ocenę pozytywną
  • Brak punktów za każdą ocenę neutralną
  • -1 punkt za każdą ocenę negatywną
 
Jak działa opinia, jeśli kupuję więcej przedmiotów od tego samego sprzedawcy?

Opinia powinna być wystawiona dla każdej transakcji sprzedaży. W przypadku Twojego wyniku opinii pamiętaj, że obliczamy go inaczej w zależności od tego, czy sprzedaż nastąpiła w tym samym tygodniu. Na potrzeby opinii zdefiniowaliśmy tydzień od poniedziałku do niedzieli czasu pacyficznego.

Jeśli sprzedaż nastąpiła w ciągu różnych tygodni, każda ocena może mieć zmienić wynik opinii o 1 punkt. Ocena pozytywna podnosi wynik opinii o 1 punkt. Ocena negatywna obniża wynik opinii sprzedawcy o 1 punkt.

Jeśli sprzedaż nastąpiła w tym samym tygodniu, podniesiemy Twój wynik opinii o 1 punkt, niezależnie od liczby pozytywnych ocen wystawionych przez sprzedawcę w ciągu tygodnia.

 
Czy eBay kiedykolwiek usuwa lub zmienia opinie?

W niektórych sytuacjach możemy usunąć lub zmienić opinie wystawione sprzedawcom, gdy problem nie powstał z winy sprzedawcy. Więcej informacji znajdziesz na stronie Zasady dotyczące poziomu obsługi sprzedawcy i opinii.

Ponadto jeśli zawiesimy użytkownika, usuniemy neutralne lub negatywne opinie wystawione przez niego innym osobom. Usuniemy też opinie od kupującego, jeśli nie zapłaci za przedmiot lub naruszy nasze zasady.

 
Czy każdy może wystawić opinię?

Musisz mieć konto eBay, aby wystawić opinię po zakupie przedmiotu. Jeśli realizujesz transakcję jako użytkownik niezarejestrowany, nie możesz wystawić opinii o transakcji.

 
Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy