Oświadczenie o dostępności Usług eBay w Polsce
Oświadczenie to zostało opublikowane 28 czerwca 2025 r.
Oświadczenie to ma zastosowanie do Usług eBay w Polsce świadczonych za pośrednictwem desktopowej i mobilnej wersji serwisu eBay (www.ebay.pl) oraz aplikacji na urządzenia z systemami Android i iOS.
Wzmacnianie społeczności eBay
eBay dąży do budowania przyjaznej społeczności użytkowników wspieranej przez najnowocześniejsze technologie. Naszym celem jest zbliżanie do siebie ludzi, rozbudzanie w nich ducha przedsiębiorczości oraz wspieranie osób o zróżnicowanych umiejętnościach w osiąganiu ich pełnego potencjału.
Nieustannie doskonalimy środowisko kupowania i sprzedawania dla wszystkich użytkowników oraz dokładamy wszelkich starań, aby nasze usługi cyfrowe były dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Stale działamy na rzecz zapewnienia, że świadczone usługi spełniają standardy określone we właściwych przepisach prawa krajowego wdrażających Europejski Akt o Dostępności (EAA), w tym w szczególności w Ustawie o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, ponieważ uważamy, że wszyscy powinni mieć dostęp do oferowanych przez nas możliwości.
Działania na rzecz zapewnienia dostępności oraz włączenia osób z niepełnosprawnościami
Dokładamy wszelkich starań, aby nasze środowisko były zgodne z normą dostępności EN 301 549. Wspieramy te starania w następujący sposób:
- Utrzymywanie zespołu specjalistów ds. dostępności.
- Uczynienie z dostępności podstawowego aspektu systemu projektowania eBay (EVO).
- Przygotowanie dodatku Figma Include Accessibility Annotations, aby ułatwić projektantom wcześnie uwzględniać kwestie dostępności w ich projektach.
- Udostępnienie inżynierom odpowiednich zasobów open source: zestaw wzorców MIND Patterns pomaga w tworzeniu serwisów handlu elektronicznego i komponentów zorientowanych na dostępność, a narzędzie OATMEAL pomaga w ich testowaniu.
- Zaangażowanie partnera do audytu dostępności, aby testować nasze środowisko pod kątem zgodności ze standardami i użyteczności.
- Organizowanie szkoleń z zakresu dostępności dla projektantów, inżynierów, pracowników obsługi klienta i innych ról.
- Sponsoring i prezentacje na międzynarodowych konferencjach dotyczących dostępności.
Kontakt i opinie
Jeśli podczas korzystania z serwisu eBay napotkasz jakiekolwiek bariery związane z dostępnością naszego serwisu lub aplikacji mobilnej, skontaktuj się z nami w tej sprawie bezpośrednio w dowolnym momencie. Dostępne opcje kontaktu:
Zasady świadczenia Usług eBay
eBay zapewnia rynek online, za pośrednictwem którego użytkownicy mogą oferować i kupować wszelkiego rodzaju towary i usługi oraz publikować różne treści. eBay nie oferuje żadnych przedmiotów ani nie jest stroną umów zawieranych wyłącznie między użytkownikami rynku eBay.
Usługi eBay polegają na ułatwianiu transakcji i umożliwianiu zawierania umów między użytkownikami na rynku eBay. Dostawca usług płatności eBay przetwarza płatności w imieniu sprzedawców z tytułu określonych transakcji zawieranych na rynku eBay.
Użytkownicy mogą również korzystać z dodatkowych usług świadczonych przez eBay lub partnerów eBay, w tym usług ubezpieczeniowych, montażowych lub instalacyjnych.
Szczegółowe informacje o usługach oferowanych przez nas na rynku eBay możesz znaleźć w punkcie 12 Umowy z użytkownikiem eBay.
Przeglądanie i kupowanie przedmiotów na eBay nie wymaga rejestracji. Jeśli jednak chcesz sprzedawać przedmioty, musisz się najpierw zarejestrować. Rejestracja polega na utworzeniu konta eBay, do czego wymagana jest pełna zdolność do czynności prawnych oraz podanie dokładnych i kompletnych informacji. Więcej informacji o rejestracji konta eBay i zarządzaniu nim możesz znaleźć w punkcie 4 Umowy z użytkownikiem eBay. Po zarejestrowaniu się powstaje między Tobą a nami umowa na korzystanie z usług eBay. Umowa tę możesz wypowiedzieć w dowolnym momencie. W niektórych przypadkach może ją także wypowiedzieć eBay. Informacje na ten temat możesz znaleźć w punkcie 25 Umowy z użytkownikiem eBay.
Jako użytkownik masz dostęp do wielu funkcji sprzedaży, a także do Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay, która chroni kupujących, jeśli przedmiot nie dotrze do kupującego, będzie niezgodny z opisem lub wystąpi problem ze zwrotem. Do takich funkcji i usług mają zastosowanie określone zasady. Te funkcje i zasady opisano w punkcie 5 Umowy z użytkownikiem eBay.
Opcje ofert sprzedaży i dokonywanie zakupów na eBay
eBay oferuje użytkownikom różne formaty ofert oraz funkcje umożliwiające tworzenie i finalizowanie transakcji. Sprzedawcy mogą także oferować przedmioty kupującym z zagranicy lub oferować wysyłkę międzynarodową. Opcje zakupu są widoczne w każdej ofercie sprzedaży. Główne sposoby kupowania przedmiotów to:
- Kup teraz: kupujący może natychmiast kupić przedmiot po cenie ustalonej przez sprzedawcę (cena Kup teraz).
- Najlepsza oferta: kupujący może zaproponować sprzedawcy cenę, za którą jest gotów kupić dany przedmiot. Sprzedawca może taką ofertę zaakceptować albo odrzucić. Może również przedstawić swoją kontrofertę.
- Aukcja z licytacją: sprzedawca określa cenę wywoławczą, a zainteresowani kupujący składają swoje oferty w licytacji. Na koniec licytant z najwyższą ofertą wygrywa licytację i może sfinalizować zakup, płacąc ostateczną wylicytowaną kwotę.
Więcej informacji o formatach sprzedaży i finalizacji transakcji możesz znaleźć w punkcie 5 Umowy z użytkownikiem eBay.
eBay może pobierać od sprzedawców opłaty za wystawienie przedmiotów, za korzystanie z opcji dodatkowych lub za inne usługi. Jeśli przedmiot się sprzeda, sprzedawca musi uiścić opłaty za sprzedaż, zgodnie z punktem 6 Umowy z użytkownikiem eBay.
Po sfinalizowaniu transakcji przez kupującego korzystającego z Usług eBay płatności są przetwarzane przez Podmioty Płatnicze eBay w imieniu sprzedawcy. Podczas rejestracji sprzedawcy zawierają z Podmiotami Płatniczymi eBay umowę o świadczenie usług płatności, co wiąże się z obowiązkiem podania określonych informacji w celu weryfikacji tożsamości oraz przestrzegania przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy. Kupujący może zasadniczo użyć dowolnej formy płatności oferowanej podczas realizacji transakcji. Podmiot Płatniczy eBay odbiera od kupującego płatność, a potem przekazuje ją sprzedawcy. Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć w punkcie 6 Umowy z użytkownikiem eBay oraz w Warunkach usług płatności eBay. Przejrzyste i zrozumiałe podsumowanie funkcjonowania usług płatności eBay możesz znaleźć w Usługi płatności na eBay.
Po dokonaniu transakcji użytkownicy mogą się nawzajem ocenić zgodnie ze wskazówkami podanymi w Zasadach dotyczących treści tworzonych przez użytkowników. Mogą również wymieniać wiadomości z innymi użytkownikami oraz otrzymywać wiadomości od eBay na stronie Mój eBay > Wiadomości. Dowiedz się więcej o stronie Wiadomości.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa i zgodności z przepisami na eBay zabronione jest publikowanie treści naruszających zasady eBay lub przepisy prawa. Jeśli napotkasz treści, które mogą naruszać takie zasady lub przepisy, zgłoś je zgodnie z procedurą dotyczącą naruszeń treści. eBay przeanalizuje takie zgłoszenie i może podjąć odpowiednie działania wobec użytkownika odpowiedzialnego za naruszenie, jeśli zostanie ono potwierdzone, zgodnie z punktem 19 Umowy z użytkownikiem eBay. Ponadto w przypadku innych naruszeń eBay może wdrożyć środki opisane w punkcie 20 Umowy z użytkownikiem eBay.
Jeśli eBay podejmie wspomniane działania albo odrzuci takie zgłoszenie, użytkownik, którego dotyczy problem, lub osoba zgłaszająca może złożyć skargę, którą eBay musi rozpatrzyć. Szczegóły tej procedury możesz znaleźć w punkcie 21 Umowy z użytkownikiem eBay. Ponadto w celu rozstrzygania sporów związanych z takimi działaniami eBay współpracuje z mediatorami i organami alternatywnego rozstrzygania sporów (zgodnie z wymogami prawa). Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć w punkcie 22 Umowy z użytkownikiem eBay. W przypadku otrzymywania częstych i wyraźnie bezzasadnych zgłoszeń lub skarg eBay może po uprzednim ostrzeżeniu zawiesić ich rozpatrywanie. Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć w punkcie 23 Umowy z użytkownikiem eBay.
Wymagania Dostępności dla Usług eBay
W celu zapewnienia zgodności usług eBay z obowiązującymi przepisami krajowymi wdrażającymi Europejski Akt o Dostępności (EAA), w szczególności z Ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze („Ustawa”), wymagane jest spełnienie następujących wymagań:
- Usługi eBay muszą spełniać następujące ogólne wymagania dotyczące konsumentów (art. 12 Ustawy):
- eBay musi przekazać informacje o funkcjonowaniu Usług eBay. Przekazywane informacje muszą spełniać następujące wymagania: informacje powinny być przekazywane za pośrednictwem więcej niż jednego kanału sensorycznego, być możliwe do znalezienia dla konsumenta, przedstawione w sposób zrozumiały i postrzegalny. Treść informacji powinna być udostępniana w formatach tekstowych umożliwiających tworzenie przez konsumenta alternatywnych formatów wspomagających, które mogą być odbierane na różne sposoby i więcej niż jednym kanałem sensorycznym. Informacje powinny być przedstawione za pomocą czcionki o odpowiednim rozmiarze i kształcie, z uwzględnieniem przewidywanego kontekstu użycia, z zastosowaniem odpowiedniego kontrastu oraz odstępów między literami, wierszami i akapitami. Co więcej, oferowana jest alternatywna prezentacja treści nietekstowych, o ile takie treści są uwzględnione. Informacje cyfrowe niezbędne do świadczenia usługi są udostępnione w sposób spójny i adekwatny, poprzez zapewnienie ich postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości i kompatybilności.
- Serwisy internetowe, w tym powiązane aplikacje internetowe, oraz usługi świadczone na urządzeniach mobilnych, w tym aplikacje mobilne, muszą być zaprojektowane przez eBay w sposób spójny i adekwatny, zapewniający ich postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość, kompatybilność.
- W przypadku oferowania usług wsparcia, takich jak biuro pomocy, infolinia, pomoc techniczna, usługi przekazu lub usługi szkoleniowe, eBay musi zapewnić informację o dostępności oraz jej kompatybilności z narzędziami wspomagającymi za pomocą dostępnych środków komunikacji.
- W przypadku świadczenia usług bankowości detalicznej eBay musi spełniać również dodatkowe wymagania (art. 16 Ustawy):
- W przypadku gdy są zapewniane metody identyfikacji, składania podpisów elektronicznych, funkcje bezpieczeństwa i usługi płatności, muszą być one postrzegalne, funkcjonalne, zrozumiałe i kompatybilne.
- Informacje o funkcjonowaniu usługi bankowej muszą być przekazywane w języku polskim lub – za zgodą konsumenta – w innym języku na poziomie biegłości nieprzekraczającym B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.
- W przypadku świadczenia usług handlu elektronicznego eBay musi dodatkowo spełnić następujące wymogi (art. 18 Ustawy):
- eBay musi umożliwić sprzedawcom podawanie informacji o dostępności oferowanych produktów i usług, o ile informacje te zostały udostępnione przez obowiązany podmiot gospodarczy.
- Zapewnić, by funkcje identyfikacji i uwierzytelniania, bezpieczeństwa, podpisu elektronicznego i płatności – jeżeli są świadczone jako usługa – były postrzegalne, funkcjonalne, zrozumiałe i kompatybilne.
- Metody identyfikacji i uwierzytelniania, bezpieczeństwa, podpisu elektronicznego oraz usług płatności, jeżeli są oferowane, muszą być zaprojektowane w sposób zapewniający ich postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność.
Zgodność Usług eBay z wymaganiami dostępności
eBay zobowiązuje się do przestrzegania odpowiednich wymagań dostępności, o których mowa powyżej, oraz do przestrzegania normy dostępności EN 301 549 V3.2.1. Niektóre z działań, które podejmujemy w tym zakresie, zostały już przedstawione w sekcji Działania na rzecz zapewnienia dostępności oraz włączenia osób z niepełnosprawnościami powyżej.
Ze względu na ciągły rozwój naszych aplikacji i serwisów, niektóre ich obszary mogą jednak tymczasowo nie w pełni odzwierciedlać zgodność z tym standardem. Jeśli zauważysz jakąkolwiek niezgodność, skontaktuj się z nami pod adresem accessibility@ebay.com. W celu przeprowadzania audytów zgodności ze standardami współpracujemy z partnerem zewnętrznym.
eBay przekazuje następujące informacje o funkcjonowaniu Usług eBay:
- Informacje o funkcjach i użyteczności swoich usług zawarte w Umowie z użytkownikiem eBay dotyczącej korzystania z Usług eBay w Polsce. Użytkownicy mogą tam znaleźć niezbędne informacje o konsumentach, zgodnie z art. 12 ustawy o prawach konsumenta. Konkretne informacje, takie jak ceny usług dodatkowych, są podane w ramach odpowiedniej oferty.
- Funkcje i użyteczność Podmiotów Płatniczych eBay zostały opisane w Warunkach usług płatności. Przystępne podsumowanie funkcjonowania usług płatności eBay znajduje się w Usługi płatności na eBay.
- Więcej informacji o Usługach eBay możesz znaleźć w Regułach i zasadach eBay.
- Dodatkowe informacje oraz przydatne wskazówki możesz znaleźć w sekcjach Obsługa klienta eBay, Społeczność eBay oraz w Centrum bezpieczeństwa.
- Informacje o przetwarzaniu danych oraz wykorzystywaniu plików cookie, sygnałów nawigacyjnych i podobnych technologii możesz znaleźć w Oświadczeniu o prywatności i Oświadczeniu o plikach cookie.
- Szczegółowe informacje o wyświetlaniu reklam opartych na zainteresowaniach możesz znaleźć na stronie dotyczącej usługi AdChoice.
- Wymagane prawnie informacje o eBay i usługach eBay są dostępne na stronie Dane firmy.
- Szczegółowe informacje na temat ochrony sprzedawców możesz znaleźć na odpowiednich stronach informacyjnych poświęconych ochronie sprzedawców.
- Szczegółowe informacje o Programie Posiadaczy Praw Własności możesz znaleźć na stronie informacji o programie VeRO.
- Użytkownik może uzyskać dostęp do szczegółów transakcji za pośrednictwem swojego konta użytkownika, Wiadomości eBay oraz powiadomień e-mail.
- Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć Strefie Sprzedawcy.
Ponadto eBay spełnia dodatkowe wymagania dostępności w kontekście usług bankowości detalicznej i handlu elektronicznego poprzez wdrażanie następujących środków:
- eBay zapewnia metody identyfikacji, procedury uwierzytelniania, funkcje bezpieczeństwa oraz usługi płatności, które są w pełni postrzegalne, funkcjonalne, zrozumiałe, kompatybilne oraz zgodne z normą EN 301 549 v3.2.1.
- Informacje o funkcjonowaniu usług bankowych eBay dla konsumentów są prezentowane w języku polskim lub (za zgodą konsumenta) w innym języku na poziomie biegłości nieprzekraczającym poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Przystępne podsumowanie funkcjonowania usług płatności eBay znajduje się w Usługi płatności na eBay.
- Ponadto eBay umożliwia sprzedawcom udostępnianie informacji o dostępności ich produktów i usług. Informacje te są dostępne na stronie omówienia produktu w każdej ofercie sprzedaży.
eBay oferuje obsługę klienta przez telefon i e-mail w sposób zorientowany na dostępność. Obsługa klienta może udzielić dodatkowych informacji na temat dostępności.
Właściwy organ nadzoru rynku
Dane kontaktowe właściwego organu nadzoru rynku:
We wszystkich sprawach: Prezes Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, adres: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa; witryna internetowa.
W odniesieniu do:
- świadczenia usług handlu elektronicznego na rzecz konsumentów: minister właściwy do spraw informatyzacji adres: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa; witryna internetowa.
- świadczenia usług bankowych na rzecz konsumentów: Rzecznik Finansowy adres: ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa; witryna internetowa.