Artykuł na 2 min

Realizacja transakcji

Podczas realizacji transakcji możesz zapłacić za przedmiot, wybrać miejsce wysyłki i sprawdzić szczegóły zamówienia przed dokonaniem płatności.

Do realizacji transakcji na eBay można przejść na kilka sposobów. Jeśli masz przedmioty w koszyku, wybierz Przejdź do realizacji transakcji. Możesz zapłacić tylko za wybrane przedmioty lub za wszystkie jednocześnie.

Po kupieniu przedmiotu lub wygraniu aukcji z licytacją wybierz Zapłać teraz w Historii zakupów lub Dokończ zakupy w wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia.

Płacenie za przedmiot podczas realizacji transakcji

Jak dokończyć zamówienie:

  1. Wybierz formę płatności i podaj wymagane informacje.
  2. Wyświetlimy Twój podstawowy adres wysyłkowy, ale jeśli chcesz, aby przedmiot został wysłany w inne miejsce, wybierz Zmień. Możesz wtedy wybrać inny adres, który był już wcześniej używany, lub wybrać Dodaj nowy adres.
  3. Sprawdź, czy wyświetlany przedmiot jest prawidłowy.
  4. Wybierz opcję wysyłki.
  5. Jeśli masz kupon lub zniżkę na eBay, wpisz kod i wybierz Zastosuj.
  6. Wybierz Potwierdź i zapłać.

Wskazówka
Jeśli masz specjalną prośbę do sprzedawcy, np. specjalne instrukcje dostawy lub informacje na temat zamówienia niestandardowego, wybierz Wiadomość dla sprzedawcy. Po dokończeniu zakupów przekażemy tę wiadomość sprzedawcy.

Wybór formy płatności

Możesz zwykle płacić kartą kredytową lub debetową, Apple Pay, Google Pay lub PayPal, ale dostępne opcje mogą się różnić w zależności od kategorii przedmiotu. Więcej informacji znajdziesz na stronie o formach płatności.

Podczas realizacji transakcji widoczne mogą być różne opcje waluty płatności. Na przykład jeżeli mieszkasz w Polsce i chcesz zapłacić za przedmiot znajdujący się w Stanach Zjednoczonych, możesz zobaczyć opcje zapłaty w PLN lub w USD.

Jeżeli wybierzesz płatność w swojej lokalnej walucie i jest ona inna od waluty oferty sprzedaży przedmiotu, podczas realizacji transakcji zobaczysz kurs wymiany i łączną kwotę w swojej lokalnej walucie. Informacja o wybranej walucie będzie też znajdować się w szczegółach zamówienia w wiadomości e-mail z potwierdzeniem.

Zmiana adresu wysyłkowego po zrealizowaniu płatności

Jeśli chcesz zmienić swój adres wysyłkowy po dokończeniu zakupu, jak najszybciej skontaktuj się ze sprzedawcą. Jeśli sprzedawca nie wysłał jeszcze przedmiotu, możesz poprosić go o anulowanie zamówienia i ponownie kupić przedmiot, podając prawidłowy adres wysyłkowy.

Więcej informacji znajdziesz w artykule o zmianie szczegółów wysyłki po zakupie.

Rozwiązywanie problemów związanych z realizacją transakcji

Jeśli otrzymasz jedną z poniższych wiadomości, sprawdź podane informacje. Upewnij się, że wpisany adres rozliczeniowy jest prawidłowy dla karty, której używasz.

  • „Nie mogliśmy zweryfikować Twojej karty. Aby kontynuować, wybierz formę płatności”.
  • „Nie możemy przetworzyć Twojej płatności. Wybierz inną formę płatności albo sprawdź szczegóły dotyczące płatności”.

Jeśli płatność nie została przetworzona za pomocą karty kredytowej lub debetowej zarejestrowanej na koncie PayPal, zostanie zrealizowana za pośrednictwem innego źródła finansowania na koncie PayPal.

  • Jeśli nie masz innej formy płatności zapisanej na koncie, zobaczysz prośbę Przejdź do systemu PayPal, aby otrzymać więcej informacji na temat dodawania innej karty.
  • Jeśli spróbujesz zapłacić kartą kredytową lub debetową jako użytkownik niezarejestrowany w systemie PayPal, użyta karta kredytowa lub debetowa zostanie usunięta.

Jeśli otrzymasz poniższy komunikat o błędzie, sprawdź podane informacje i upewnij się, że są wpisane w prawidłowych polach.

  • „Wygląda na to, że coś się nie zgadza. Podaj ponownie szczegóły płatności”.
Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy