Przejdź do głównej treści
Strona główna > Asystenci handlowi > Jak zostać Asystentem handlowym — często zadawane pytania
  Nowy użytkownik
Wybierz temat
Znajdź asystenta
Wyszukiwanie podstawowe
Zasady
Często zadawane pytania
Dla Asystentów handlowych
Utwórz/Edytuj swój profil
Jak zacząć
Często zadawane pytania
Jak zostać Asystentem handlowym — często zadawane pytania

Wymagania i korzyści
Jak promować się jako Asystent handlowy
Jak sprzedawać jako Asystent handlowy


Jakie wymagania trzeba spełnić, aby zostać Asystentem handlowym?
Aby zostać Asystentem handlowym, użytkownik musi spełnić następujące wymagania:

  • Sprzedać co najmniej 10 przedmiotów w ciągu ostatnich 3 miesięcy.
  • Mieć wynik opinii co najmniej 100 punktów.
  • Mieć co najmniej 97% opinii pozytywnych.
  • Ma prawidłowe i aktualne konto w serwisie eBay.

Jeśli spełniasz te wymagania, możesz utworzyć profil w Katalogu Asystentów handlowych, klikając łącze Utwórz/Edytuj własny profil. W katalogu możesz określić swoje specjalizacje, opłaty i warunki, a także zamieścić informacje kontaktowe i ewentualnie informacje o godzinach pracy. Twój profil będzie wyświetlany na liście wyników wyszukiwania, gdy inni użytkownicy będą szukać Asystentów handlowych w Twojej okolicy.

Dodanie profilu do Katalogu Asystentów handlowych przypomina zamieszczenie ogłoszenia drobnego reklamującego firmę usługową. Każdy Asystent handlowy prowadzi działalność gospodarczą na własny rachunek. Asystenci handlowi nie są pracownikami ani kontrahentami serwisu eBay, a serwis eBay nie poleca ich ani nie zatwierdza. Możliwość dodania swojego profilu do katalogu jest przywilejem, a nie prawem. Serwis eBay może zabronić użytkownikowi publikowania swojego profilu w katalogu. Taka decyzja może zostać podjęta na przykład w sytuacji, gdy klienci wnoszą poważne skargi dotyczące usług świadczonych przez Asystenta handlowego.



Jakie korzyści wynikają z roli Asystenta handlowego?
Kiedy publikujesz swoje informacje w Katalogu Asystentów handlowych, zgłaszasz chęć sprzedawania przedmiotów w imieniu innych użytkowników. Asystenci handlowi często pobierają opłaty za swoje usługi. Jako Asystent handlowy wykorzystujesz swoje doświadczenie w sprzedaży w serwisie eBay, a jednocześnie nie musisz samodzielnie szukać przedmiotów do sprzedania. Twoi klienci dostarczają przedmioty, a Ty otrzymujesz ustalone przez siebie wynagrodzenie za świadczone usługi. Wielu sprzedawców zarabia w ten sposób w serwisie eBay, a margines zysku w przypadku droższych przedmiotów może być znaczący.



Ile kosztuje zostanie Asystentem handlowym?
Obecnie ten program jest bezpłatny. Chociaż serwis eBay zastrzega sobie prawo do pobierania opłaty za dodanie profilu do Katalogu Asystentów handlowych, na razie nie planujemy wprowadzenia takich opłat. Gdyby ta zasada miała ulec zmianie, wszyscy Asystenci handlowi zostaną o tym powiadomieni z wyprzedzeniem, tak aby mieli dość czasu na podjęcie decyzji o kontynuowaniu lub zaprzestaniu publikowania swoich danych w katalogu.


Co to jest Placówka handlowa? Co trzeba zrobić, żeby zakwalifikować się jako Placówka handlowa?
Placówką handlową może zostać każdy Asystent handlowy, który spełnia następujące dodatkowe wymagania:
  • Oferuje miejsce przyjmowania przedmiotów z obsługą lub punkt otwarty w regularnych godzinach pracy, który klienci mogą odwiedzać bez uprzedniego umawiania się przez telefon.
  • Ma wynik opinii co najmniej 500 punktów.
  • Sprzedaje w serwisie eBay przedmioty o wartości co najmniej 25 000 dolarów miesięcznie

Klienci mogą wyszukiwać Placówki handlowe, a Placówki handlowe mogą mieć wyższy priorytet w wynikach wyszukiwania. Placówki handlowe są także oznaczone specjalną ikoną wyświetlaną obok nazwy użytkownika. Jeśli jesteś Asystentem handlowym i spełniasz te wymagania, automatycznie uzyskujesz status Placówki handlowej i nie musisz wykonywać w tym celu żadnych dodatkowych czynności.



Czy są jakieś uwarunkowania prawne związane z rolą Asystenta handlowego?
Wymagania i uwarunkowania prawne związane z działalnością Asystenta handlowego zależą od miasta, stanu lub regionu, w którym dany Asystent prowadzi działalność. Jako Asystent handlowy musisz zagwarantować, że usługi, które świadczysz na rzecz klientów, są zgodne z prawem. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę dotyczącą uwarunkowań prawnych.


W jaki sposób Asystenci handlowi są prezentowani w katalogu?
Domyślnie katalog jest posortowany w taki sposób, że sprzedawcy o większym doświadczeniu i większej wartości transakcji w serwisie eBay są umieszczani w katalogu jako pierwsi. Na stronie wyników wyszukiwania klienci mogą sortować wyniki według nazw użytkowników, wyników opinii i kodów pocztowych. Klienci mogą także filtrować wyniki wyszukiwania według specjalizacji w kategorii, dostępnych usług i innych kryteriów. Ułatwia to klientom szybkie znalezienie Asystenta handlowego, który najlepiej odpowiada ich potrzebom.


Co zrobić, jeśli chcę sprzedawać przedmioty tylko w określonych kategoriach?
Ta decyzja należy wyłącznie do Ciebie. Kiedy tworzysz lub modyfikujesz swój profil, możesz wybrać do 3 kategorii głównych (i 5 podkategorii w każdej z nich) jako swoje specjalizacje. Możesz także wskazać, że sprzedajesz przedmioty we wszystkich kategoriach serwisu eBay. Te informacje są prezentowane klientom i wpływają na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.


Czy mogę reklamować się jako Asystent handlowy?
Oczywiście! Im skuteczniej będziesz reklamować swoje usługi jako Asystenta handlowego, tym więcej pozyskasz klientów. Oto kilka sugestii:
  • Dodaj informację o tym, że jesteś Asystentem handlowym, do opisów wszystkich swoich aukcji w serwisie eBay. Możesz nawet użyć znaczników HTML, aby utworzyć bezpośrednie łącze do swojego profilu w Katalogu Asystentów handlowych.
  • Umieść informację o tym, że jesteś Asystentem handlowym, na swojej stronie O mnie lub swojej własnej stronie internetowej.


Jak mogę usunąć swój profil z Katalogu Asystentów handlowych?
Aby usunąć swój profil z katalogu, przejdź do listy zapisanych profili i kliknij łącze Usuń obok odpowiednich profili. Serwis eBay wymaga potwierdzenia tej operacji. Jeśli potwierdzisz decyzję, Twój profil zostanie usunięty z katalogu. W każdej chwili możesz ponownie dodać swój profil do katalogu — o ile nadal spełniasz minimalne wymagania. Warto usunąć swój profil z katalogu, kiedy wybierasz się na urlop lub gdy przez dłuższy czas nie masz dostępu do serwisu eBay.


Kto określa reguły mojej współpracy z klientami?
Kiedy rejestrujesz się jako Asystent handlowy, ogłaszasz prowadzenie niezależnej działalności usługowej potencjalnym klientom. Wszystkie warunki świadczenia usług zależą wyłącznie od Twojej umowy z danym klientem. Zalecamy jednak ustalenie od razu wszystkich szczegółów, przed rozpoczęciem współpracy z klientem. Asystent handlowy i jego klient muszą uzgodnić cenę wywoławczą przedmiotu, określić, kto ponosi koszty z tytułu opłat dla serwisu eBay, kto wyśle przedmiot kupującemu, co się stanie, jeśli przedmiot nie znajdzie nabywcy i tak dalej.


Jakie opłaty powinien pobierać Asystent handlowy?
Każdy Asystent handlowy uzgadnia opłaty za świadczone przez siebie usługi bezpośrednio z klientem. Opłaty mogą zależeć od typu, wielkości i ceny przedmiotu. Możesz ustalić opłatę minimalną lub pobierać specjalne opłaty za dodatkowe usługi na rzecz klienta. Najważniejsze jest to, że wysokość opłat określasz samodzielnie, a sposób ich obliczania i pobierania musisz ustalić z góry z każdym klientem. Pamiętaj także, że niezależnie od Twojej umowy z klientem, odpowiadasz także za wniesienie opłat dla serwisu eBay, ponieważ z perspektywy serwisu Ty jesteś osobą, która sprzedaje dany przedmiot. Te opłaty będą się pojawiać na fakturach wystawianych Tobie przez serwis eBay.


Czy Asystentów handlowych dotyczą wszystkie normalne reguły handlu w serwisie eBay?
Tak. Jako Asystent handlowy odpowiadasz za precyzyjny opis przedmiotu i za jego zgodność z Zasadami wystawiania przedmiotów na aukcję w serwisie eBay. Wystawiając przedmiot na aukcję, jesteś jego sprzedawcą — udzielasz informacji kupującym, obsługujesz aukcję, otrzymujesz opinię od kupującego i wnosisz opłaty dla serwisu eBay.


Co się dzieje, jeśli nie udaje się sprzedać przedmiotu otrzymanego od innej osoby?
To także zależy od Twojej umowy z klientem. Możesz przekazać przedmiot na cele dobroczynne, zwrócić go klientowi lub uzgodnić z klientem inne rozwiązanie. Najważniejsze jest uzgodnienie wszystkich takich szczegółów przed rozpoczęciem współpracy z klientem.


Kto ponosi koszty opłat dla serwisu eBay, jeśli sprzedaję przedmiot w imieniu innej osoby?
Serwis eBay wymaga wniesienia opłat od oficjalnego sprzedawcy przedmiotu — czyli od Asystenta handlowego. Asystent handlowy może obciążać tymi kosztami swoich klientów, ale to on jest ostatecznie odpowiedzialny za wniesienie opłat dla serwisu eBay. Tę kwestię należy od razu omówić z klientami.


Kto otrzymuje opinię od kupującego po sprzedaniu przedmiotu?
Asystent handlowy, który sprzedaje przedmiot, otrzymuje pozytywne, neutralne lub negatywne opinie od kupującego. Z punktu widzenia osoby wystawiającej opinię Asystent handlowy jest rzeczywistym sprzedawcą przedmiotu. Kiedy sprzedajesz przedmioty w imieniu innych osób, pamiętaj, aby dokładnie je opisać, ponieważ to Ty odpowiadasz ostatecznie za każdą transakcję.


Czy Asystenci handlowi mogą korzystać z obsługi klienta serwisu eBay?
Asystenci handlowi mogą korzystać z obsługi klienta serwisu eBay tak samo, jak wszyscy inni użytkownicy serwisu. Możesz skontaktować się z nami, aby zadać pytanie lub zgłosić problem dotyczący korzystania z serwisu eBay. Serwis eBay nie pośredniczy jednak w negocjacjach między Asystentami handlowymi a ich klientami.



Asystenci handlowi mogą sprzedawać przedmioty w serwisie eBay w imieniu innych użytkowników. Asystenci handlowi prowadzą działalność niezależną jako sprzedający w serwisie eBay i nie mają statusu pracowników, pośredników ani partnerów serwisu eBay. Asystenci handlowi są zobowiązani do przestrzegania wszystkich zasad serwisu eBay i mogą zostać dodani do katalogu Asystentów handlowych tylko wtedy, gdy spełniają określone wymagania. Dowiedz się, jak wyszukać Asystenta handlowego.