Centrum bezpieczeństwa

System opinii

Każdy użytkownik serwisu eBay ma swoją kartę opinii, którą możesz otworzyć, klikając liczbę w nawiasie obok nazwy użytkownika. Na karcie opinii zobaczysz oceny i komentarze wystawione przez sprzedających i kupujących, z którymi użytkownik prowadził transakcje.

System opinii działa w poniższy sposób:

  • ocena pozytywna podnosi wynik opinii o jeden punkt
  • ocena neutralna nie ma wpływu na wynik opinii
  • ocena negatywna obniża wynik opinii o jeden punkt

Jako kupujący możesz otrzymać ocenę pozytywną i komentarz.

Jako sprzedający możesz otrzymać ocenę pozytywną, negatywną lub neutralną i komentarz.

Opinie wystawione za kolejne transakcje z tym samym użytkownikiem są za każdym razem wliczane do wyniku opinii, o ile transakcje te są zawierane w osobnych tygodniach. Serwis eBay definiuje tydzień jako czas od poniedziałku do niedzieli według czasu PST.

Najważniejsze zasady

  1. Zawsze wystawiaj opinie po zakończeniu transakcji. Podczas wystawiania opinii traktuj innych użytkowników sprawiedliwie, tak jak sam chciałbyś być traktowany.
  2. Wystawiona raz opinia jest trwałym elementem systemu. Po wystawieniu opinii nie możesz już zmienić swojej oceny ani treści komentarza.
  3. Wystawione opinie mogą zostać usunięte tylko w nielicznych, wyjątkowych sytuacjach.

Jak działa system opinii

  • Użytkownicy, którzy przeprowadzili ze sobą transakcje, wystawiają sobie opinie, które obejmują ocenę (pozytywną, neutralną, negatywną) oraz krótki komentarz.
  • Skorzystaj z samouczka na temat systemu opinii, aby lepiej zrozumieć zasady jego działania.
  • Zanim złożysz ofertę w licytacji lub kupisz jakikolwiek przedmiot z ceną Kup teraz, zawsze sprawdzaj kartę opinii sprzedającego.
  • Swoją kartę opinii możesz ustawić jako publiczną albo prywatną. Jeśli wybierzesz kartę prywatną, komentarze, które otrzymałeś od innych użytkowników będą niewidoczne, co może zniechęcić potencjalnych kupujących i sprzedających.

Jak uniknąć problemów związanych z opiniami

  • Zawsze próbuj rozwiązać wszelkie problemy i niejasności poprzez komunikację z drugą stroną transakcji. Jeśli jest to konieczne, możesz poprosić o informacje kontaktowe partnera.
  • Dokładnie przemyśl to, co chcesz napisać w komentarzu do opinii, ponieważ usunięcie opinii jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach.

Jak rozwiązywać problemy związane z opiniami