Artykuł na 3 min

Unikanie problemów z płatnościami za sprzedane przedmioty

Gdy kupujący kupuje jeden z Twoich przedmiotów na eBay, możesz podjąć działania, aby otrzymać szybką płatność i uniknąć potencjalnych problemów.

Karty kredytowe, karty debetowe, Apple Pay, Google Pay i PayPal to zalecane formy płatności, ale możesz także oferować kupującym inne formy płatności. Aby uniknąć problemów z transakcją, nie zalecamy akceptowania płatności gotówką, chyba że kupujący zapłaci przy odbiorze przesyłki.

Jak uniknąć problemów z płatnościami

Możesz wykorzystać dodatkowe zabezpieczenia, aby się upewnić, że transakcje przebiegają sprawnie, i uniknąć problemów z płatnościami. Na przykład:

  • eBay oferuje ochronę przedmiotów sprzedanych zgodnie z naszymi wytycznymi opisanymi w artykule o ochronie sprzedawców
  • Jeśli płatność kartą kredytową zostanie cofnięta lub nie możesz jej odebrać, zapoznaj się z naszym artykułem o obsłudze sporów dla płatności i obciążeniach zwrotnych, aby uzyskać więcej informacji
  • Jeśli sprzedajesz przedmioty o dużej wartości, rozważ korzystanie z usługi escrow

Wskazówka
Upewnij się, że szybko otrzymasz płatność, wymagając płatności natychmiastowej, gdy kupujący korzystają z opcji Kup teraz.

Jak unikać oszustw i fałszywych płatności

Chcemy, aby eBay był bezpiecznym rynkiem dla wszystkich użytkowników. Jeśli widzisz coś nietypowego lub podejrzanego, powiadom nas o tym ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie.

Na co zwracać uwagę i co robić:

  • Jeśli uważasz, że kupujący zapłacił albo próbuje zapłacić za pomocą nielegalnych środków lub skradzionej karty kredytowej, możesz zgłosić problem ― otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie. Skontaktuj się również z organami ścigania w lokalizacji kupującego. Będziemy z nimi w pełni współpracować, odpowiadając na ich pytania
  • Jeśli kupujący wyśle czek lub przekaz pieniężny, który nie może zostać zrealizowany, zgłoś go. Te formy płatności są dozwolone tylko dla określonych kategorii i w przypadku odbioru osobistego. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym artykule o akceptowanych formach płatności
  • Nigdy nie należy akceptować nadpłat od kupujących, szczególnie jeśli kupujący prosi o ich zwrot. Prośby takie są często elementem oszustwa związanego z fałszywym czekiem

Jednym z naszych priorytetów jest ochrona użytkowników, dlatego sprzedaż rozpoczęta na eBay nie może być zakończona poza naszym serwisem. Pamiętaj, że jeśli sprzedaż została zakończona poza serwisem eBay, ani kupujący, ani Ty nie jesteście objęci naszymi programami ochrony, jeśli coś pójdzie nie tak, a Ty nadal musisz uregulować opłaty.

Wskazówka
Jeśli kupujący nie zapłacił w ciągu 4 dni kalendarzowych od zakończenia oferty sprzedaży lub od wyrażenia zgody na zakup za pomocą opcji Kup teraz, możesz anulować zamówienie.

Obejmujemy Cię naszą ochroną sprzedawców, gdy akceptujesz płatność kartą kredytową lub debetową, Apple Pay, Google Pay i PayPal.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokrewne tematy pomocy