Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady

Jak działa system opinii

Za każdym razem, gdy kupisz lub sprzedaż przedmiot, poprosimy Cię o wystawienie opinii na temat transakcji. Taką samą prośbę otrzyma także Twój partner handlowy.

Każdy użytkownik eBay ma swoją Kartę opinii, na której widoczne są oceny i komentarze od innych użytkowników. Liczba w nawiasach obok nazwy użytkownika to wynik opinii — jeden z najważniejszych elementów karty opinii.

Jak są obliczane wyniki opinii?

Po każdej transakcji kupujący i sprzedawcy wystawiają sobie opinie.
Kupujący mogą wystawić ocenę pozytywną, negatywną lub neutralną oraz komentarz.
Sprzedawcy mogą wystawić ocenę pozytywną i komentarz.
Na podstawie wystawianych ocen obliczane są wyniki opinii. W większości przypadków możesz otrzymać:
  • +1 punkt za każdą ocenę pozytywną,

  • 0 punktów za każdą ocenę neutralną,

  • -1 punkt za każdą ocenę negatywną.

Co się dzieje, jeśli kupię kilka przedmiotów od tego samego sprzedawcy?
Jeśli kupisz kilka przedmiotów od jednego sprzedawcy, wystaw opinię dla każdej transakcji. Wynik opinii sprzedawcy będzie obliczany różnie w zależności od tego, czy transakcje miały miejsce w tym samym tygodniu. Dla celów wystawiania opinii definiujemy tydzień jako czas od poniedziałku do niedzieli wg czasu PST.

Jeśli transakcje zostały zawarte w różnych tygodniach

Każda ocena wpływa na wynik opinii sprzedawcy 1 punktem.
Ocena pozytywna powoduje dodanie 1 punktu na Karcie opinii użytkownika, a ocena negatywna odjęcie 1 punktu.

Jeśli transakcje zostały zawarte w tym samym tygodniu

Zależnie od sumy opinii pozytywnych i negatywnych wystawionych przez kupującego, wynik opinii sprzedawcy zostanie zwiększony lub zmniejszony o 1 punkt.

  • Jeśli sprzedawca otrzyma od tego samego kupującego więcej opinii negatywnych niż pozytywnych za transakcje zawarte w ciągu jednego tygodnia, jego wynik opinii zostanie zmniejszony o 1 punkt.

  • Jeśli sprzedawca otrzyma od tego samego kupującego więcej opinii pozytywnych niż negatywnych za transakcje zawarte w ciągu jednego tygodnia, jego wynik opinii zostanie zwiększony o 1 punkt.

  • Jeśli sprzedawca otrzyma od tego samego kupującego tyle samo opinii pozytywnych i negatywnych za transakcje zawarte w ciągu jednego tygodnia, jego wynik opinii nie ulegnie zmianie.

Dlaczego należy wystawiać opinie?

  • Wystawiając uczciwe komentarze informujesz innych, czego mogą się spodziewać po danym użytkowniku.

  • Jako kupujący możesz pochwalić sprzedawcę, z którego jesteś zadowolony.

  • Jako sprzedawca możesz nagradzać lojalnych klientów, aby zachęcić ich do ponownych zakupów.

Czy wystawić sprzedawcy opinię neutralną lub negatywną?

  • Wystawione opinie i komentarze stają się trwałą częścią historii sprzedającego.

  • Zanim wystawisz opinię neutralną lub negatywną, skontaktuj się ze sprzedawcą, aby rozwiązać ewentualne problemy.

  • Komentarze powinny być rzeczowe, sprawiedliwe i oparte na faktach.

Czy mogę wystawić sprzedawcy bardziej szczegółowe opinie?

Możesz wystawić sprzedawcy oceny szczegółowe w 4 kategoriach:

  1. zgodność przedmiotu z opisem,

  2. komunikacja,

  3. szybkość wysyłki,

  4. opłaty za wysyłkę i obsługę.

  • Te oceny nie są wliczane do wyniku opinii sprzedawcy.

  • Jeśli oceniasz wiele transakcji z danym sprzedawcą, Twoje oceny wliczymy osobno do łącznej liczby jego ocen szczegółowych, jeśli transakcje miały miejsce w różnych tygodniach.

  • Dowiedz się, jak wystawiać oceny szczegółowe.

Ważne informacje dodatkowe

  • Opinie mogą wystawiać tylko zarejestrowani użytkownicy.

  • Kupujący musi odczekać min. 7 dni, aby móc wystawić opinię negatywną lub neutralną SuperSprzedawcy, zarejestrowanemu od przynajmniej 12 miesięcy.

  • W niektórych sytuacjach możemy usunąć opinię.

  • Jeśli czyjeś konto zostanie zawieszone, usuniemy wystawione z niego opinie negatywne i neutralne.

Skontaktuj się z obsługą klienta

Jeśli w Pomocy nie ma tematów, których szukasz, zadaj pytanie.

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami

Zapytaj użytkowników

Uzyskaj pomoc w Centrum odpowiedzi