Pomoc
Pomoc
Przeszukaj Pomoc Przeszukaj Pomocporady

Wysyłka w sprzedaży za granicę

Formalności celne i dokumentacja

  • Przesyłki z Polski do krajów spoza Unii Europejskiej podlegają odprawie celnej przed dostawą.

  • Formalności dot. odprawy celnej możesz załatwić samemu lub poprzez firmę kurierską.

  • Odprawa celna do krajów spoza UE może wymagać różnych dokumentów zależnie od tego, co wysyłasz:

    • Dokumenty bez wartości komercyjnej > międzynarodowy list przewozowy.

    • Towary o wartości komercyjnej podlegające cłom > międzynarodowy list przewozowy i faktura handlowa.

    • Zależnie od zawartości przesyłki i kraju docelowego mogą być wymagane dodatkowe dokumenty.

  • Upewnij się, czy przedmiot, który wysyłasz nie jest objęty zakazem eksportu z Polski.

  • W przypadku szczegółówych pytań, skontaktuj się z firmą przewozową.

  • Przepisy celne różnią się w zależności od kraju, a przewoźnicy mogą nie obsługiwać wszystkich krajów.

Koszty wysyłki, opłaty celne i czasy dostaw

Koszty wysyłki zależą od kilku czynników:
  • Waga i wymiary przesyłki

  • Metoda wysyłki, np. poczta lotnicza, z dostawą następnego dnia itp.

  • Miejsce nadania przesyłki (miejscowość, kraj)

  • Kraj docelowy

  • Koszty ceł, podatków i odpraw celnych ponoszą z reguły kupujący.

  • Kupujący w USA opłacają te opłaty z góry, jeśli zakup jest objęty Programem wysyłki międzynarodowej.

  • Czas dostawy zależy od miejsca nadania i kraju docelowego.

  • Dostarczenie przesyłki mogą wydłużyć procedury celne.

Oblicz koszty wysyłki i czas dostawy

Poczta Polska

Pocztex

DHL

UPS

FedEx

DPD

Europaczka

Koszt wysyłki

WWW

WWW

WWW

WWW

WWW

WWW

WWW

Czas dostawy

(brak danych)

WWW

Ubezpieczenia

  • Niektóre przesyłki są ubezpieczane automatycznie od zagubienia lub uszkodzenia do określonej kwoty.

  • Przesyłki z dokumentami mogą być ubezpieczane do kwoty równej kosztowi ich odtworzenia.

  • Jeśli towar został uszkodzony z powodu niewłaściwego opakowania, przewoźnik może nie uznać szkody.

  • Przewoźnicy oferują na ogół specjalne opakowania.

Ważne przy wyborze usługi wysyłkowej

  • Potwierdzenie dostawy

    Pozwoli nam i/lub PayPal zweryfikować status przesyłki na wypadek, gdyby kupujący zgłosił nieotrzymanie towaru lub roszczenia w ramach programu ochrony kupujących i/lub Gwarancji zwrotu pieniędzy (eBay Money Back Guarantee).

    W niektórych przypadkach (np. wysyłka towaru o określonej wartości) wymagane jest także potwierdzenie odbioru /pisemne potwierdzenie odbioru.

    Jeśli kupujący zgłosi nam nieotrzymanie towaru i poprosi nas o rozstrzygnięcie problemu, sprawdzimy informacje podane przez kupującego i sprzedawcę pod kątem potwierdzenia skutecznej dostawy pod adres kupującego lub odbioru towaru przez kupującego.

  • Waga przesyłki

  • Koszt podstawowy brutto

  • Dostawa door-to-door: standard / opcja

  • Zlecanie przesyłki online

  • Darmowy odbiór przesyłki: standard / opcja

  • Godziny odbioru przesyłki

  • Tracking/Monitorowanie przesyłki: online / SMS / poprzez dział obsługi

  • Ubezpieczenie

  • Kalkulator czasu dostawy: online / PDF / emailowo

  • Kalkulator kosztów wysyłki: online / PDF / emailowo

  • Zwrot pieniędzy po nieterminowej dostawie: po reklamacji

  • Czas dostarczenia przesyłki

Sprzedając w zagranicznym serwisie podawaj koszty wysyłki z kraju gdzie znajduje się Twój towar.
Przykład: Sprzedajesz na eBay.co.uk, a towar znajduje się w Polsce > W sekcji wysyłki krajowej formularza sprzedaży wybierz jedną z opcji:
  • Economy delivery from abroad/outside UK (Przesyłka z zagranicy - ekonomiczna) 

  • Standard delivery from abroad/outside UK (Przesyłka z zagranicy - standardowa) 

  • Express delivery from abroad/outside UK (Przesyłka z zagranicy - ekspresowa) 

Jeśli masz magazyn w Niemczech i wystawiasz oferty na eBay.de, wybierz opcję wysyłki na terenie kraju.

Śledź przesyłki online (tracking)

Poczta Polska Pocztex DHL UPS FedEx DPD Europaczka

WWW

WWW

WWW

WWW

WWW

WWW

WWW

Kontakt z nami

Masz pytanie? Napisz do nas

 Kontakt z nami