Artykuł na 5 min

Zasady dotyczące kontaktów między użytkownikami

Wiemy, że komunikacja między użytkownikami jest kluczowa dla sprawnego funkcjonowania serwisu eBay.

Aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom naszej społeczności, wprowadziliśmy wytyczne i zasady dotyczące komunikacji.

Nie zezwalamy użytkownikom na:

  • Składanie ofert kupna lub sprzedaży poza eBay
  • Wysyłanie spamu
  • Stosowanie gróźb, przekleństw lub mowy nienawiści
  • Wymianę informacji osobistych (z wyjątkiem imion i nazwisk), w tym adresów e-mail, numerów telefonów, informacji o płatności, łączy lub kont w mediach społecznościowych ani innych informacji kontaktowych
  • Wysyłanie wirusów, złośliwego kodu lub oprogramowania za pomocą naszych narzędzi do komunikacji

Dotyczy to wszystkich wiadomości wysyłanych na eBay, w tym w  ramach Wiadomości i Najlepszej oferty, oraz wszystkich rodzajów zawartości zamieszczanej na eBay przez użytkowników, w tym ofert sprzedaży, opinii i recenzji. Aby dowiedzieć się więcej o naszych zasadach komunikacji między użytkownikami, przeczytaj nasze pełne zasady poniżej.

Często zadawane pytania

 

Czy eBay monitoruje i przechowuje komunikację między użytkownikami?

Możemy sprawdzać wiadomości (oraz ich załączniki) wysyłane między użytkownikami, aby wykrywać oszustwa, nadużycia, spam, nielegalną zawartość i inne działania naruszające nasze zasady. Zatrzymujemy kopię wszystkich wiadomości, które można wykorzystać w tych okolicznościach.

Rozumiemy potrzebę zachowania prywatności korespondencji, ale w przypadku komunikowania się przy użyciu kanałów innych niż eBay nie będziemy mogli pomóc, jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy.

Czy eBay udostępnia prywatne adresy e-mail?

W większości przypadków nie udostępniamy prywatnych adresów e-mail kupujących. Zastępujemy adresy e-mail kupujących i sprzedawców aliasami, by ukryć dane kontaktowe użytkowników. Gdy piszesz do innego użytkownika, Twój adres e-mail ma postać np. 63ae59ac280fe0fa69@members.ebay.com i jest wysyłany za pośrednictwem naszej bezpiecznej platformy.

Co mogę zrobić, gdy ktoś na eBay mi grozi?

Jeśli kiedykolwiek otrzymasz groźby, zgłoś to natychmiast.

Przyjrzymy się sprawie i określimy niezbędne działania. Mogą one obejmować zawieszenie konta użytkownika. Należy również zgłosić takie groźby krajowym organom ścigania.

Użytkownik wystawił opinie, które nie są dokładne lub sprawiedliwe. Czy można je usunąć?

Na Twoją prośbę możemy usunąć niektóre opinie, o ile zawierają na przykład mowę nienawiści lub przekleństwa. Nie pochwalamy niemiłych i oskarżających komentarzy, ale nie usuwamy ich, jeśli są powiązane z konkretną transakcją.

Zalecamy skontaktowanie się z użytkownikiem i poproszenie go o zmianę opinii. Przeczytaj nasz artykuł na temat wyświetlania opinii, odpowiadania na opinie i zmiany opinii.

Zapoznaj się z pełną treścią naszych zasad

Przegląd zasad dotyczących kontaktów między użytkownikami

Użytkownicy mogą wymieniać między sobą wiadomości, korzystając z platformy eBay. Zachęcamy do otwartej komunikacji między użytkownikami, ale nie zezwalamy na wysyłanie spamu lub propozycji kupna lub sprzedaży poza serwisem eBay ani stosowanie gróźb, przekleństw i mowy nienawiści. Ponadto zabraniamy użytkownikom proponowania, przekazywania lub żądania adresów e-mail, jak również numerów telefonu i innych danych kontaktowych, w tym adresów fizycznych, adresów internetowych i łączy za pomocą narzędzi komunikacji eBay (na przykład Najlepsza oferta lub Wiadomości) lub w dowolnej komunikacji e-mail zarządzanej przez eBay oraz w całej zawartości publikowanej przez użytkowników na eBay, w tym w ramach ofert sprzedaży, opinii i recenzji. Możemy monitorować wiadomości wysyłane na eBay między użytkownikami, aby wykrywać oszustwa, nadużycia, spam i inne naruszenia zasad eBay.

Pamiętaj, że możemy kontrolować wyłącznie komunikację za pośrednictwem narzędzi eBay. Wpisy na forach dyskusyjnych eBay - otwiera się w nowym oknie lub nowej karcie nie są objęte tymi zasadami. Mamy jednak Zasady dotyczące treści tworzonych przez użytkowników.

Nasze wytyczne

Spam (e-mail)

Zabronione jest wysyłanie spamu do innych użytkowników eBay. „Spam” to niechciane wiadomość e-mail (lub część wiadomości e-mail) o charakterze reklamowym.

„Niechciana” oznacza, że odbiorca wiadomości o nią nie prosił. „Reklamowa” oznacza, że wiadomość e-mail dotyczy kupna, sprzedaży albo wymiany towarów lub usług.

Przykłady spamu:

  • Niechciane wiadomości e-mail z ofertami wysłane do potencjalnych kupujących
  • Wiadomości e-mail wysłane do użytkowników znajdujących się na listach wysyłkowych bez uzyskania na to ich wcześniejszej zgody
  • Zaproszenia do wpisania się na listę wysyłkową niezwiązaną z Twoim Sklepem eBay
  • Oferty kupna lub sprzedaży poza eBay
  • Wiadomości e-mail wysłane w ramach Wiadomości (lub łączy Skontaktuj się z użytkownikiem) i zawierające niechciane oferty reklamowe
 
Not allowed Niedozwolone
  • Oferty kupna lub sprzedaży poza serwisem eBay
  • Wiadomości, które zawierają adresy e-mail, numery telefonów lub łącza albo konta w mediach społecznościowych, informacje kontaktowe lub nazwy użytkowników
  • Wiadomości, które zawierają łącza lub adresy internetowe
  • Wiadomości e-mail i witryny podszywające się pod eBay – niektórzy użytkownicy zgłaszali, że otrzymali wiadomości e-mail, w których proszono ich o podanie informacji osobistych. Wiadomości te wyglądały na wysłane przez eBay, ale eBay ich nie wysłał. Dowiedz się, jak rozpoznawać fałszywe strony internetowe podszywające się pod eBay i zgłaszać fałszywe wiadomości e-mail
  • Sprzedawcy nie mogą podawać adresów e-mail w ofertach sprzedaży ani zamieszczać łączy do adresów e-mail na stronach ofert sprzedaży lub sklepów (zamiast tego kupujący mogą użyć funkcji „Zadaj pytanie sprzedawcy” u dołu opisu przedmiotu, aby wysłać do sprzedawcy wiadomość e-mail)

Jeżeli otrzymasz spam od innego użytkownika eBay, zgłoś to na adres spoof@ebay.com.

Jeśli otrzymasz ostrzeżenie o naruszeniu naszych zasad dotyczących spamu, ale uważasz, że zostało ono wysłane przez pomyłkę, albo jeśli Twoje konto zostało zawieszone w związku z naruszeniem naszych zasad dotyczących spamu i chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami.

 

Groźby

Nie zezwalamy na groźby użycia przemocy fizycznej żadną metodą kontaktu, w tym pocztą e-mail i na forach publicznych (np. na forach dyskusyjnych, w grupach czy na innych stronach społecznościowych).

Przykładowa groźba: „Jeśli do jutra nie skontaktujesz się ze mną w sprawie przedmiotu, który kupiłem, znajdę cię i połamię ci nogi”.

Jeśli otrzymasz groźbę, zgłoś ją na policji. Oprócz zgłoszenia się na policję rozważ skontaktowanie się z operatorem sieci telefonicznej, jeśli grożono Ci przez telefon, lub usługodawcą internetowym (ISP), jeśli groźba została wysłąna pocztą e-mail.

Przekleństwa i mowa nienawiści

Użytkownicy nie mogą stosować przekleństw i mowy nienawiści w kontaktach z innymi użytkownikami na eBay.

 

Komentarze do opinii zawierające niewłaściwe treści

Allowed Można usunąć

Te typy komentarzy w ramach opinii można usunąć:

  • Opinie zawierające informacje pozwalające na identyfikację innego użytkownika eBay, w tym jego adres, numer telefonu, adres e-mail lub prawdziwe imię i nazwisko. Ponadto możemy usunąć opinie, które mogą zostać użyte do uzyskania informacji pozwalających na identyfikację innego użytkownika eBay, w tym numer przesyłki
  • Opinie niezwiązane z daną transakcją sprzedaży, w tym komentarze, odpowiedzi na komentarze i komentarze w ramach uzupełnienia dotyczące innych transakcji sprzedaży
  • Opinie zawierające komentarze o charakterze politycznym, religijnym, społecznym lub innym, a niezwiązane z daną transakcją sprzedaży
  • Opinie zawierające język bluźnierczy, wulgarny, obsceniczny lub rasistowski oraz komentarze zawierające materiały tylko dla dorosłych lub groźby użycia przemocy fizycznej
  • Komentarze negatywne, które bezpośrednio przeczą ocenom pozytywnym. (Kiedy komentarz został opublikowany przez sprzedawcę. Tego typu sprzecznego komentarza nie będzie można usunąć, jeśli został wystawiony przez kupującego.)
  • Opinie zawierające łącza lub treści zachęcające do kupowania poza serwisem eBay
  • Opinie zawierające wzmianki o dochodzeniach zewnętrznych, w tym dochodzeniach prowadzonych przez organy ścigania lub eBay
 
Not allowed Nie można usunąć

Tych typów komentarzy w ramach opinii nie można usunąć:

  • Komentarze do opinii zawierające oskarżenia m.in. słowa „oszustwo”, „kłamca”, „oszust”, „kanciarz” lub „naciągacz”. Choć tego rodzaju komentarze są niepożądane, nie są usuwane, chyba że zawierają niedozwolone treści
  • Komentarze w ramach opinii zawierające adresy URL lub łącza do eBay.com
 

Informacje dodatkowe

Twój adres e-mail i inne informacje kontaktowe mogą zostać ujawnione drugiej stronie, gdy dotyczą zakończonej sukcesem transakcji na eBay. Analizujemy wszelkie zgłoszenia dotyczące niewłaściwego wykorzystywania takich informacji i podejmujemy stosowne działania. Zapoznaj się z naszym Oświadczeniem o prywatności, aby uzyskać więcej informacji o tym, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Dlaczego wprowadziliśmy te zasady?

Możliwość komunikowania się między użytkownikami jest podstawą funkcjonowania serwisu eBay. Chcemy, aby ta komunikacja była jak najbardziej otwarta. Dbamy jednak o to, aby nasi użytkownicy czuli się bezpiecznie i nie otrzymywali niechcianych wiadomości lub ofert od innych użytkowników eBay.

Działania na eBay muszą być zgodne z tymi zasadami, Umową z użytkownikiem eBay i obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzone z poszanowaniem praw osób trzecich. Jeśli działania nie spełniają tych wymagań, możemy podjąć odpowiednie kroki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Umową z użytkownikiem eBay lub możemy być do tego prawnie zobowiązani. Kroki te mogą obejmować na przykład: usunięcie oferty sprzedaży lub innych treści, wysłanie ostrzeżenia, ograniczenie działań lub zawieszenie konta.

Czy ten artykuł był pomocny?